Tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak, katma değeri yüksek çözümler..|Uçtan uca öğrenme deneyimi..|Özelleştirilebilir eğitim programları..

QM Matrisi

QM Matrisi Nedir?

QM Matrix - Quality Management Matrix

QM Matrisi - Kalite Yönetimi Matrisi

  • Bu terim, genellikle bir projenin veya iş süreçlerinin kalitesini yönetmek ve izlemek amacıyla kullanılan bir araç olabilir.
  • Kalite yönetimi süreçlerini değerlendirmek ve izlemek için kullanılan bir tablo veya matristir.
  • Bu matris genellikle belirli kalite kriterlerini ve bu kriterlere ilişkin performans göstergelerini içerir.
  • İstenen kalite performansını sağlayacak çalışma koşullarını sürdürmek için bir araçtır.
  • Kalite performansı için problem çözme süreçlerini ayrıntılı olarak ele alır.
  • Hatadan kaçınmak için hangi çalışma koşullarının korunması gerektiğini listeleyen bir tablodur.
  • Kalite amaçlı kontrol listeleri oluşturulmasını sağlar
  • Önleyicidir ve hata oluşumuna anında tepki verir.

QM Matrisi

Kalite performansı için problem çözme süreçlerini ayrıntılı olarak ele alır.

  • QM Matrisi, problemlerin özüne inerek ayrıntılı olarak ele alınmasın sağlar.
  • Kalite için gerekli olan ölçü birimleri, toleranslar, kontrol sıklığı, gerekli cihazlar ve sorumlu kişilerin ayrıntılı bir şekilde tanımlanmasını sağlar.
  • Verileri mümkün olan en küçük alanda ve en net biçimde gösterir.

Önleyicidir ve hata oluşumuna anında tepki verir.

  • Belirlenen standartları sağlamak için parametreler düzenli ve periyodik olarak kontrol edilir ve onaylanır.
  • Ölçülen değerler görsel olarak sürekli izlenir ve hata olasılığına karşı önlemler belirlenir.
  • Aşağıdaki faydaları sağlar:
    • Gereksiz muayeneleri ve yeniden işleme maliyetlerini ortadan kaldırır.
    • Acil müdahalelere gerek kalmaz.
    • Planlanmış üretimlerin gerçekleşmesini ve teslimat tarihinin sağlanmasını güvence altına alır.
    • Kayıpların önlenmesini sağlar ve bilinç oluşturur.

QM Matrisi İlerleme Adımları

  1. Hataları etkileyen kalite parametrelerinin değerlerinin ve toleranslarının belirlenmesi
  2. ’’Kim, ne zaman, neyi ve nasıl kontrol edecek’’ tanımlamasının yapılması
  3. Hatalar türleri ile parametrelerin ilişkisinin tanımlanması
  4. Kalite parametreleri ve faktörlerinin yönetim onayına sunulması
  5. İstenilen kaliteyi sağlamak için kontrol listesi oluşturulması
Kategori: Operasyonel Mükemmellik Danışmanlığı

%10 İndirim Promosyon Kodu ve Güncel Bildirimlerimiz İçin Posta Listemize Abone Olun !

En doğru ve profesyonel çözüm ortağınız olan Grupas Gelişim olarak zamanla yarıştığınızı biliyoruz. Bu nedenle en hızlı kurumsal ve kişisel çözümleri sunuyoruz.

Hızlı İletişim Formu

Grupas Gelişim TPM Akademi hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sizlere daha iyi bir deneyim sunmak için çerezleri kullanıyoruz. Çerezler ile toplanan kişisel verileriniz belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılmaktadır. Çerezler ve Gizlilik