Tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak, katma değeri yüksek çözümler..|Uçtan uca öğrenme deneyimi..|Özelleştirilebilir eğitim programları..

Süreç Yönetimi Eğitimi

Süreç Yönetimi Eğitimi Amacı

Katılımcılara klasik fonksiyonel yaklaşım yerine günümüz iş yönetim anlayışında ön plana çıkan süreç yönetimi kavramını tanıtmak ve iş yapış biçimlerine süreç yaklaşımı ile bakabilmeyi kazandırmaktır.

Katılımcıların, müşteri ve yaratılan değer odağı doğrultusunda kendi kuruluşlarında yürütülen işleri süreç bakış açısıyla tekrar tasarlamaları hedeflenir.

Bu kapsamda; ana süreç, alt süreç ve detay süreçler olarak süreç hiyerarşisini tanımlama, her bir süreci müşteri, tedarikçi, aktivite, kaynak, termin ve hedefleri yönünden çıkarabilmeleri sağlanır. Etkileşimleriyle süreç haritalarının çıkarılması, bir kuruluşta uygulamaya alınarak yayılımı ve süreçlerin iyileştirilmesi gibi konular da bu kapsamda ele alınmaktadır.

Süreç Yönetimi Eğitimi İçeriği

Giriş

  • Küreselleşmenin Etkileri
  • Zorluklarla Başa Çıkma
  • İnsan, Süreç, Teknoloji
  • Kurumsal Mükemmellik
  • Kurumsal Gelişim Yapı Taşları
  • Fonksiyonel Duvarlar
  • Fonksiyonel Organizasyon
  • Tartışalım: Sizde Durum Nedir?

Süreç Kavramı

  • Süreç Nedir?
  • Neler Süreç Değildir?
  • Grup Çalışması: Fonksiyonel Organizasyonun Darboğazları ve Zorlukları
  • Süreç Değişkenliği
  • Değişkenlik ve Kararlılık
  • Tartışalım: Sizde Durum Nedir?

Süreçlerin Temel Ögeleri

  • Sürecin Girdileri
  • Sürecin Çıktıları
  • Sürecin Tedarikçisi
  • Sürecin Kaynakları
  • Sürecin Çıktıları
  • Sürecin Müşterisi
  • Sürecin Başlangıç Sınırı
  • Sürecin Bitiş Sınırı
  • Süreç Sahibi
  • İşlem Adımları
  • Sürecin Kontrol Noktaları
  • Süreç Performans Göstergeleri
  • Süreç Kartı
  • Tartışalım: Sizde Durum Nedir?

Süreç Yönetimi Yaklaşımı

  • Süreç Yönetimi
  • Süreç Seviyeleri
  • Süreç Hiyerarşisi
  • Bütünleşik Süreç Yönetimi
  • Kritik Süreçler
  • Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
  • Önem Matrisi
  • Yetkinlik Matrisi
  • Kritiklik Endeksi
  • Süreç Akış Şeması
  • Grup Çalışması

Süreç Yönetiminin Aşamaları

  • Süreçleri Belirleme
  • Operasyonel Süreçler
  • Destek Süreçler
  • Süreç Sahiplerini Belirleme
  • Süreçleri Tanımlama
  • Süreçlerin Performansını İzleme
  • Süreçleri İyileştirme
  • Grup Çalışması

Süreçlerin Analizi ve İyileştirilmesi

  • Süreç İyileştirme
  • Süreçlerin Performansını Ölçme
  • Süreç Ölçüm İhtiyaçlarının Belirlenmesi
  • Üretkenlik, Verimlilik, Etkinlik, Performans
  • Süreç Olgunluğu
  • Süreç İyileştirme Döngüsü
  • Süreç İyileştirme yol Haritası
  • Katma Değer Analizi

Hedef Belirleme

  • Performans Göstergeleri Kontrol Noktaları
  • Performans Hedefleri Belirleme
  • SMART Hedefler
  • Grup Çalışması: Birlikte Yapalım…
  • Hedef Türleri
  • İş Hedefleri
  • Süreç Geliştirme Hedefleri
  • Birey / Ekip Geliştirme hedefleri

Organizasyonel Çeviklik

  • Çeviklik
  • İş Hayatında Çeviklik
  • Organizasyonel Çeviklik
  • Çevik Yönetim
  • Çevik Yönetim Sistemi
  • Çevik Yönetimim 4 Temel ilkesi
  • Çevik İşletme Kriterleri
  • Çevik Dönüşüm
  • Çevik Ürün ve Hizmet Geliştirme

Süreçlerin Optimizasyonu ve Kullanılan Araçlar

  • Stratejik Hizalanma
  • Fark Analizi
  • Karmaşıklık ve Belirsizlik Matrisi
  • Risk Tanımlama
  • Süreç Haritalama
  • Beyin Fırtınası

Süreçlerin Optimizasyonu ve Kullanılan Araçlar

  • Kök Neden Analizi Teknikleri 
  • Ağaç Diyagramı
  • Balık Kılçığı Diyagramı
  • 5 Neden Analizi
  • 5S Metodu
  • Kaizen Çevrimi
  • 6 Sigma – DMAIC
  • 6 Sigma – DMADV
  • A3 Raporu
  • Puko – Deming Çevrimi
  • ECRS Analizi
  • Maki Gami
  • SIPOC
  • RACI Matrisi

Katılımcılar

Kuruluşların tüm yöneticileri, süreç yönetimi uygulamalarını etkililiğini artırmak isteyen veya uygulamayı hedefleyen kuruluşların bu konuda görevlendirilmiş çalışanları ve yöneticileri.

Eğitim İhtiyaçları

Eğitim salonu, projektör, grup çalışması için yeterli sayıda yazı tahtası ve üzerinde kağıtlar (flipcharts), renkli kalemler, çeşitli renkte yapışkan bantlar, grup çalışması sonuçlarını asmak / yapıştırmak için bant. Katılımcıların gönüllü katılımı .

Kategori: Kurumsal Gelişim Eğitimleri
Süreç Yönetimi Sınıf Eğitimi Süresi: 2 Gün
Süreç Yönetimi Online Eğitimi Süresi: Günde 6 Saat olacak şekilde 2 gün planlanmıştır. Eğitim zoom uygulaması üzerinden gerçekleşmektedir.

%10 İndirim Promosyon Kodu ve Güncel Bildirimlerimiz İçin Posta Listemize Abone Olun !

En doğru ve profesyonel çözüm ortağınız olan Grupas Gelişim olarak zamanla yarıştığınızı biliyoruz. Bu nedenle en hızlı kurumsal ve kişisel çözümleri sunuyoruz.

Hızlı İletişim Formu

Grupas Gelişim TPM Akademi hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sizlere daha iyi bir deneyim sunmak için çerezleri kullanıyoruz. Çerezler ile toplanan kişisel verileriniz belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılmaktadır. Çerezler ve Gizlilik