Tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak, katma değeri yüksek çözümler..|Uçtan uca öğrenme deneyimi..|Özelleştirilebilir eğitim programları..

Çekme Sistemi ve Kanban

Çekme Sistemi

  • Yalın akış düşüncesinde aşırı üretimi durdurmak ve bunu sağlayan bir çekme planlama sistemi uygulamak hayati önem taşımaktadır.​

  • Fazla üretim, diğer kayıplara da neden olduğu için en önemli israf kabul edilir.​

  • Çekme sisteminin arkasındaki teori, önceki sürecinin kendinden sonraki sürecin ihtiyaç duyduğu parçayı, ihtiyaç miktarı kadar üretmesidir. ​

  • Son operasyon siparişi çekmek için, kendinden önceki operasyondan trafik ışığına benzer bir sistem gibi sinyal göndererek (kanban kartı açarak) ürün ister. ​

  • Sistemin temel özelliği, bir operasyonun kendinden önceki operasyonları görebilmesidir.​

Bir çekme sisteminde, ​

  • Her bir proses aşaması, yalnızca başka bir işlem veya nihai müşteri talep ettiğinde bir parça malzeme, hizmet veya bilgi üretir.​

  • Çekme işleminin başlaması müşteri siparişi ile olur.​

  • Sistemde normalde, nerede stok tutacağınıza ve nerede buffer bırakacağınıza karar vermeniz gerekir.​

Kanban Nedir?

Kanban ​Japoncada ​Görsel Kart​ anlamına gelen bir kelimedir.​

  • Kanban, üretim süreçlerinde malzeme akışını kontrol etmek ve yönetmek için kullanılan bir yöntemdir.​

  • Japonca'da görsel kart veya görsel sinyal anlamına gelen Kanban, Toyota Üretim Sistemi'nde ortaya çıkmıştır ve Yalın Üretim felsefesinin önemli bir bileşenidir.​

  • Kanban, her bölümün önceden doldurduğu bir form aracılığı ile önceki bölümden belirli sayıda parça talep etmesi esasına dayanan ve bir havuz gibi çalışan sipariş yönetim sistemidir..​

  • Kanban sistemi, üretim hattında veya stok alanlarında malzeme akışının kontrol edilmesini sağlar. ​

  • Temel prensip, her bir üretim adımının veya stok alanının, ihtiyaç duyduğu malzeme miktarının bir sınırını belirlemektir. ​

  • Bu sınır, Kanban kartları veya görsel işaretlerle temsil edilir.​

  • Kanban sistemi, üretim süreçlerinin verimliliğini artırır, stok seviyelerini optimize eder, teslimat süreçlerini hızlandırır ve iş akışının düzenlenmesine yardımcı olur.​

  • Ayrıca, işçilerin ve ekiplerin sorumluluk almasını teşvik eden görsel bir yönetim sistemidir.​

Kanban Sisteminin Hedefi

  • İşlem gören malzeme (arastok) miktarını kontrol altına almak ve azaltmak​

  • Stok alan ihtiyacını azaltmak​

  • Planlama etkinliğini artırmak​

  • Operasyonlar ve makinalar arasında eş zamanlı ve doğru akış sağlamak​

  • Hataları azaltmak​

Kanban Sisteminin Faydaları

  • Uygulaması kolaydır​

  • Görünürlük ve izlenebilirlik sağlar​

  • Üretim kontrolü için gerekli iş gücünden tasarruf sağlar​

  • Sorumlulukların paylaşılmasını sağlar​

  • Disiplin sağlar​

  • Sistematik olarak işler ve izlemesi basittir​

  • Pratiktir ve sonraki  ihtiyaçlara ait bilgiler her zaman görülür​

  • Yatırım gerektirmez ve sürekli gelişim için imkan sağlar​

  • Arastok kontrolü için etkili bir araçtır​

Kanban Sisteminin Uygulama Araçları

1. İhtiyaç Belirleme​

  • İş istasyonları veya stok alanları, ihtiyaç duydukları malzeme miktarını belirler. ​

  • Bu miktar, işin süresi veya stok seviyesine göre belirlenebilir.​

2. Kanban Kartları​

  • Her iş istasyonu veya stok alanı için bir Kanban Kartı oluşturulur. ​

  • Bu kartlar, malzeme talebini ve miktarını gösterir. ​

  • İş istasyonu veya stok alanının ihtiyaç duyduğu malzeme miktarı azaldığında, Kanban Kartı kullanılır.​

3. Malzeme Talebi

  • İş istasyonları veya stok alanları, ihtiyaç duydukları malzeme miktarına ulaştıklarında Kanban Kartını kullanarak taleplerini iletirler. ​

  • Kanban Kartı, bir önceki iş istasyonuna veya malzeme kaynağına gönderilir.​

  • 3. Malzeme Üretimi ve Temini​

  • Kanban Kartı alan iş istasyonu veya malzeme kaynağı, talep edilen malzemeyi üretir veya temin eder. ​

  • Üretim veya tedarik işlemi gerçekleştikten sonra Kanban Kartı, malzemenin eklendiği veya sevk edildiği iş istasyonuna veya stok alanına geri gönderilir.​

Kategori: Operasyonel Mükemmellik Danışmanlığı

%10 İndirim Promosyon Kodu ve Güncel Bildirimlerimiz İçin Posta Listemize Abone Olun !

En doğru ve profesyonel çözüm ortağınız olan Grupas Gelişim olarak zamanla yarıştığınızı biliyoruz. Bu nedenle en hızlı kurumsal ve kişisel çözümleri sunuyoruz.

Hızlı İletişim Formu

Grupas Gelişim TPM Akademi hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sizlere daha iyi bir deneyim sunmak için çerezleri kullanıyoruz. Çerezler ile toplanan kişisel verileriniz belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılmaktadır. Çerezler ve Gizlilik