Tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak, katma değeri yüksek çözümler..|Uçtan uca öğrenme deneyimi..|Özelleştirilebilir eğitim programları..

Kobetsu Kaizen

Kobetsu Kaizen Nedir?

  • Kaizen, Japonca kökenli bir kavram olup iyileştirme veya sürekli iyileştirme anlamına gelir.
  • Kobetsu Kaizen, işletmelerin küçük fakat sürekli adımlarla mevcut durumun iyileştirilmesini sağlayarak büyük gelişmeler elde etmesini hedefler.
  • İşletme ve üretim süreçlerinde uygulanan bir felsefe ve yönetim yaklaşımıdır.
  • Kaizen, bir kültür olarak işletmelerde benimsenmesi gereken bir yaklaşımdır.
  • İşletmelerin sürekli gelişme ve rekabetçi kalma yeteneklerini artırmak için Kaizen felsefesini benimsemeleri ve çalışanların aktif katılımını teşvik etmeleri önemlidir.
  • Bu şekilde, işletmeler sürekli olarak daha iyi sonuçlar elde edebilir ve sürdürülebilir başarı sağlayabilir.

Kobetsu Kaizen Temel Unsurları

1. Küçük Adımlar

Kaizen, büyük ve karmaşık iyileştirme projeleri yerine küçük adımlarla sürekli iyileştirme yapmayı benimser.
Küçük değişikliklerin birleşimi, sürekli gelişmeyi sağlar ve büyük sonuçlar elde edilmesine yardımcı olur.

2. Veriye Dayalı Kararlar

Kaizen, verilere dayalı olarak iyileştirme fırsatlarını belirler ve kararlar alır.
Veriler, iş süreçlerinin analiz edilmesine, sorunların tanımlanmasına ve çözüm önerilerinin geliştirilmesine yardımcı olur.

3. Standartlaştırma

Kaizen, iş süreçlerinin standartlaştırılmasını önemser.
Standartlar, sürekli iyileştirme için bir temel oluşturur ve süreçlerin tutarlılığını ve verimliliğini artırır.

4. Sürekli Eğitim

Kaizen, çalışanların sürekli eğitim ve gelişimine önem verir.

Çalışanların yetkinliklerinin artırılması, yeni becerilerin kazanılması ve yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi teşvik edilir.

5. Herkesin Katılımı

Kaizen, herkesin katılımını teşvik eder.

İşletmenin tüm çalışanları, iyileştirme sürecine aktif olarak dahil olmalıdır.

Herkesin fikirleri, deneyimleri ve önerileri değerlendirilir ve iyileştirmeler için birlikte çalışılır.

10 Adımda Kobetsu Kaizen

01. Konu Seçimi

  • Problemin tanımı açık ve objektif olarak yapılır.
  • Bu adımda olası çözümlerden bahsetmekten kaçınılır.

02. Hedeflerin Belirlenmesi

  • Hedefler belirlenir.
  • Hedefler somut ve anlaşılabilir olmalıdır
  • Mümkünse sayısal hedefler konulmalıdır.
  • Hedefin termin tarihi olmalıdır.

03. Ekibin Belirlenmesi

  • İyi bir ekip 3 – 5 kişiden oluşur.
  • Problemin türüne göre farklı yetkinlik ve deneyime sahip kişilerden oluşan bir ekip oluşturulmalıdır.
  • Ekip olarak çalışmak ve bilgileri paylaşmak farklı fikirlerin ortaya çıkmasına neden olur.

04. Mevcut Durum Analizi

  • Ekip ile birlikte problemin mevcut durumu titiizlikle incelenir.
  • Ne, nerede, ne zaman, ne şekilde, nasıl ve kim soruları sorularak analiz detaylandırılır.

05. Proje Planı

  • Belirlenen aksiyonlar listelenir.
  • Her aksiyon için zaman hedefi ve sorumlu belirlenir.
  • Aksiyonlar önceliklendirilerek proje planı hazırlanır.
  • Aksiyonların sonuçları ekip olarak değerlendirilir ve gerektiğinde proje planı göncellenir.

06. Proses Analizi ve Karşı Tedbirler

  • Problemin kök sebebini bulunması için detaylı proses analizi yapılır.
  • Kullanılacak analiz yöntemi ekip tarafından belirlenir.

07. Çözümün Uygulanması

  • Problemi ortadan kaldıracağına inandığımız aksiyonların uygulanması.
  • Yeni bir uygulama öncesinde çeşitli gözlemler, deneyler, testler ve ölçümler yapılması.
  • Sonuçların takibi ve gerekirse geçici tedbirlerin uygulanması.
  • Sonuçlara göre kalıcı tedbirlerin alınması.

08. Doğrulama ve Kazancın Hesaplanması

  • İyileştirme sonucu yıllık kazanç hesaplanır.
  • Kazancın hesaplanması için kazançmetre tablosu oluşturulur ve yönetim onayı ile kullanılır.

09. Standardizasyon

  • Yapılan iyileştirmelerin kalıcı olması için standartlar oluşturulur.
  • Tek Nokta Dersi hazırlanır.
  • Prosedür ve talimatlar güncellenir.
  • Kontrol Listeleri güncellenir.
  • Poka Yoke oluşturulur.
  • Sürecin sahiplerine eğitim verilir.

10. Yaygınlaştırma

  • Kobetsu Kaizen ekibinin elde ettiği sonuç, kurumsal hazıfa oluşturmak ve yeni kaizen çalışmalarına katkı sağlamak için kayıt altına alınır.
  • Başarının duyurulması için saha sunumları ile herkes ile paylaşılır.
  • Yapılan iyileştirmenin kalıcı olduğundan emin olmak için bir süre takip edilir.
Kategori: Operasyonel Mükemmellik Danışmanlığı

%10 İndirim Promosyon Kodu ve Güncel Bildirimlerimiz İçin Posta Listemize Abone Olun !

En doğru ve profesyonel çözüm ortağınız olan Grupas Gelişim olarak zamanla yarıştığınızı biliyoruz. Bu nedenle en hızlı kurumsal ve kişisel çözümleri sunuyoruz.

Hızlı İletişim Formu

Grupas Gelişim TPM Akademi hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sizlere daha iyi bir deneyim sunmak için çerezleri kullanıyoruz. Çerezler ile toplanan kişisel verileriniz belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılmaktadır. Çerezler ve Gizlilik