Tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak, katma değeri yüksek çözümler..|Uçtan uca öğrenme deneyimi..|Özelleştirilebilir eğitim programları..

Satın Alma Becerileri Geliştirme Eğitimi

Eğitimin İçeriği

1. Satın Alma Temelleri ve Tarihçesi

  • Satın alma kavramı ve önemi
  • Satın alma yönetiminin evrimi ve tarihçesi
  • Satın alma departmanının görev ve sorumluluklar
  • Satın alma sürecinin aşamaları ve bu süreçteki temel adımlar
  • Satın alma sürecinde modern yaklaşım

2. Piyasa ve Rakip Analizi

  • Piyasa ve rakip analizinin tanımı ve önemi
  • Pazar araştırması ve analizinde kullanılan araçlar
  • Rekabetçi analiz ve endüstri analizi
  • Piyasa trendleri ve gelecekteki tahminler
  • Tedarikçi analizi ve tedarikçi ilişkileri yönetimi
  • Rakiplerin güçlü ve zayıf yönlerinin analizi

3. Satın Alma Stratejileri ve Süreçleri

  • Stratejik satın alma ve tedarik zinciri yönetimi
  • Maliyet yönetimi ve tasarruf stratejileri
  • Risk yönetimi ve kriz durumlarında satın alma
  • Tedarikçi seçimi ve sözleşme yönetimi
  • Tedarikçi performansı değerlendirme ve kalite yönetimi
  • Tedarikçilerin yerinde değerlendirilmesi
  • Tedarikçilerle yeni ürün proje yönetimi
  • Tedarikçilerle erken ürün, erken ekipman çalışmaları yönetimi
  • Tedarikçilerle iş güvenliği ve çevre yönetimi (Atık yönetimi vb.) konularında çalışmalar
  • Tedarikçinin bakım yönetimi.
  • Kültürel farklılıkların dikkate alınması
  • Lojistik yönetimi (taşıma yöntemleri, depolama yöntemleri, fiktif depo yönetimi, gümrükleme, konsinye depo yönetimi)
  • Ambalajlama yönetimi (kullanılan paletlerin izlenebilirliği, QR kodu kullanımı, etiket standartları vb.)

4. Sözleşme Yönetimi

  • Temel sözleşme unsurları ve yapısı.
  • Sözleşme hazırlığı: Hedefler, kısıtlamalar ve gereksinimler.
  • Sözleşme dilinde temel terimler.
  • Yurt içi satın alma ve yurt dışı satın almada dikkat edilen hususlar.
  • Sözleşmelerde hukuksal mevzuatın dikkate alınması.
  • Garanti yönetimi (general warranty)
  • Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM, şikayetlerin yönetimi, iade yönetimi)

5. Satın Alma Teknolojileri ve Araçları

  • Satın alma yazılımları (ERP) ve platformları
  • Satın almada otomasyon ve yapay zekâ kullanımı
  • Bulut tabanlı satın alma çözümleri
  • Tedarikçi yalın yönetim sistemi (Stok yönetimi, Kanban, Just in Time, Milkrun, Toyota Production System)

6. Sürdürülebilir Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi

  • Satın almanın tedarik zinciri içindeki yeri ve önemi
  • Tedarik zinciri yönetimi ve süreçleri
  • Sürdürülebilirlik kavramı ve önemi
  • Sürdürülebilir satın alma stratejileri
  • Tedarik zinciri sürdürülebilirliği ve etik satın alma uygulamaları

7. Satın Alma Performans Ölçümü ve İyileştirme

  • Satın alma performans göstergeleri (KPI'lar; Örneğin OTIF)
  • Performans ölçümünde kullanılan yöntemler ve araçlar
  • Sürekli iyileştirme ve mükemmellik için stratejiler
  • Geribildirim ve öğrenme döngüsü

8. Yasal ve Etik Konular

  • Satın alma süreçlerinde yasal gereklilikler
  • Etik satın alma uygulamaları ve standartları
  • Yasal uyumluluk ve risk yönetimi
  • CE sertifikası vb. yönetimi
Kategori: Kurumsal Gelişim Eğitimleri
Satın Alma Becerileri Geliştirme Sınıf Eğitimi: 2 Gün
Satın Alma Becerileri Geliştirme Online Eğitimi: Günde 6 Saat olacak şekilde 2 gün planlanmıştır. Eğitim zoom uygulaması üzerinden gerçekleşmektedir.

%10 İndirim Promosyon Kodu ve Güncel Bildirimlerimiz İçin Posta Listemize Abone Olun !

En doğru ve profesyonel çözüm ortağınız olan Grupas Gelişim olarak zamanla yarıştığınızı biliyoruz. Bu nedenle en hızlı kurumsal ve kişisel çözümleri sunuyoruz.

Hızlı İletişim Formu

Grupas Gelişim TPM Akademi hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sizlere daha iyi bir deneyim sunmak için çerezleri kullanıyoruz. Çerezler ile toplanan kişisel verileriniz belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılmaktadır. Çerezler ve Gizlilik