Tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak, katma değeri yüksek çözümler..|Uçtan uca öğrenme deneyimi..|Özelleştirilebilir eğitim programları..

ABC - XYZ Analizi

ABC Analizi

  • ABC Stok Analizi, tam olarak ne kadar stok tutulacağını belirlemek amacıyla envanteri inceleme sürecidir.
  • Taleplerinin miktar ve karakteristiğine göre gruplandırılmasını amaçlayan yöntemin adıdır.
  • Ürünler veya kullanılan malzemeler, talep miktarına göre büyükten küçüğe üçe ayrılır ve A, B, C tipi olarak sıralanır.
  • Bu analitik yaklaşımın sağladığı öngörü, şirketlerin envanter seviyelerini geliştirmelerinde büyük rol oynar.
  • ABC analizi stokları parasal açıdan üçe ayırmaktadır.
  • ABC analizi Pareto analizinin stoklara uyarlanmışıdır.
  • Pareto analizine göre ‘’kritik olan çok az, önemsiz olan ise fazladır’’
  • Stok yönetimindeki uygulaması ise kritik olan stoklara odaklanmaktır.
  • Önemsiz veya pahalı olmayan ürünlere ve malzemelere odaklanmak gerçekçi değildir.

ABC yöntemi stoktaki malzemeleri üç ayrı gruba ayırır:

A Grubu: Toplam stokların miktar olarak %20’sini oluştururken maddi tutarı %80 değere sahiptir.

B Grubu: Toplam stokların miktar olarak %30’unu oluştururken maddi tutarı %15 – 25 değere sahiptir.

C Grubu: Toplam stokların miktar olarak %50 - 55’ini oluştururken maddi tutarı %5 gibi bir değere sahiptir.

ABC - XYZ Analizi

  • Ürünler ortalama taleplerine göre ABC şeklinde sıralanırken, talepteki dalgalanmalarına göre XYZ olarak gruplandırılır.
  • 3 talep kategorisi ve 3 tutarlılık kategorisinin kombinasyonları şeklinde 9 tip ürün grubu bulunur.

AX Tipi Ürünler: Çok yüksek seviyede ortalama talep ve çok yüksek seviyede tutarlılık gösteren ürünler.

BX Tipi Ürünler: Orta seviyede ortalama talep ve çok yüksek seviyede tutarlılık gösteren ürünler.

CX Tipi Ürünler: Çok düşük seviyede ortalama talep ve çok yüksek seviyede tutarlılık gösteren ürünler.

AY Tipi Ürünler: Çok yüksek seviyede ortalama talep ve orta seviyede tutarlılık gösteren ürünler.

BY Tipi Ürünler: Orta seviyede ortalama talep ve orta seviyede tutarlılık gösteren ürünler.

CY Tipi Ürünler: Düşük seviyede ortalama talep ve orta seviyede tutarlılık gösteren ürünler.

AZ Tipi Ürünler: Çok yüksek seviyede ortalama talep ve çok düşük seviyede tutarlılık gösteren ürünler.

BZ Tipi Ürünler: Orta seviyede ortalama talep ve çok düşük seviyede tutarlılık gösteren ürünler.

CZ Tipi Ürünler: Çok düşük seviyede ortalama talep ve çok düşük seviyede tutarlılık gösteren ürünler

Kategori: Kurumsal Gelişim Danışmanlığı

%10 İndirim Promosyon Kodu ve Güncel Bildirimlerimiz İçin Posta Listemize Abone Olun !

En doğru ve profesyonel çözüm ortağınız olan Grupas Gelişim olarak zamanla yarıştığınızı biliyoruz. Bu nedenle en hızlı kurumsal ve kişisel çözümleri sunuyoruz.

Hızlı İletişim Formu

Grupas Gelişim TPM Akademi hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sizlere daha iyi bir deneyim sunmak için çerezleri kullanıyoruz. Çerezler ile toplanan kişisel verileriniz belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılmaktadır. Çerezler ve Gizlilik