İş Süreçlerinin Analizi, RFP Hazırlama ve ERP Seçimi
Program Kapsamı
- Mecvut Durum Analizi
- RFP Hazırlama ve ERP Seçimi
- Değerlendirme ve Çözüm Ortağı Seçimi
- Değişim ve Proje Yönetimi
Mevcut Durum Analizi
Stratejik Amaçlar ve İş Hedeflerinin Öğrenilmesi
- Kuruluşun stratejik amaçlarının öğrenilmesi
- Kuruluşun stratejik hedeflerinin öğrenilmesi
- Kurumsal performans göstergelerinin öğrenilmesi
- Süreç performans göstergelerinin öğrenilmesi
Süreçlerin Analizi Mevcut Durum
- Fonksiyonlar, süreçler ve organizasyonel yapı
- Temel veriler ve veri ihtiyacı
- İleri bildirim ve planlama sistemi
- Geri bildirim ve veri toplama sistemi
- Mali süreçler ile entegrasyon
- Raporlar ve analizler (Dash Board)
Mevcut Yazılımlar, IT ve Network Altyapısı
- Mevcut yazılımların ve yeteneklerinin öğrenilmesi
- Ek yazılım ve modül ı̇htiyaçlarının öğrenilmesi
- Ek yazılımlarla entegrasyon ı̇htiyaçlarının değerlendirilmesi
- Raporlama ı̇htiyaçlarının öğrenilmesi
- IT sistemi ve network altyapısının öğrenilmesi
RFP Hazırlama ve ERP Seçimi
RFP Hazırlamanın Amacı
- ERP çözüm sağlayıcılarından teklifler alabilmek.
- ERP alternatifleri arasında istenilen özellikleri en çok standart olarak karşılayan alternatifi bulabilmek ya da doğru alternatifleri belirlemek ve sıralayabilmek.
- Fonksiyonel ve ekonomik olarak en doğru tercihi yapmak.
- ERP tekliflerini değerlendirirken, tüm ihtiyaçların karşılanıp karşılanmadığını analiz etmek, standart fonksiyonlar ve geliştirme ihtiyaçlarının anlaşılmasını sağlamak.
- Lisans ücreti, geliştirme maliyeti, bakım maliyeti ve versiyon güncelleme maliyetlerini dikkate alarak güvenilir bir proje bütçesi belirlemek.
- Başarılı bir proje yönetimi ve organizasyonu için iç ve dış kaynak ihtiyaçlarını belirlemek.
RFP Hazırlamanın Kapsamı
- Kritik makine ve ekipmanların otomasyon ihtiyacının belirlenmesi
- Planlama ve çizelgeleme ile ileri bildirim esaslarının belirlenmesi
- Muhasebe, İK sistemi ve diğer destek süreçlerinin entegrasyon gereksinimlerinin belirlenmesi
- Nakit akış planlama ve yönetimi sisteminin gereksinimlerinin belirlenmesi
- İş emri yapılarının belirlenmesi
- Depolama, stok yönetimi, sevkiyat planlama, yükleme ve sevkiyat yapısının tasarlanması
- Finansal ve operasyonel süreçler, müşteriler ve çalışanlar ile ilgili kurum performans göstergelerinin belirlenmesi
- ERP uygulama gereksinimlerini detaylandıran, proje kapsam (kavramsal analiz) ve teklif talep formunun (RFP) hazırlanması
- Potansiyel ERP firmaları ile görüşme, değerlendirme matrisi ile puanlama ve ERP seçimi
Değerlendirme ve Çözüm Ortağı Seçimi
- Potansiyel çözüm ortaklarının belirlenmesi
- Oluşturulan RFP’nin potansiyel çözüm ortakları ile paylaşılması
- Tekliflerin alınması ve değerlendirme matrisi ile puanlama
- Çözüm ortağının seçimi
- Proje planı ve bütçesinin belirlenmesi
Değişim ve Proje Yönetimi
- Değişim ihtiyaçlarının belirlenmesi, çözüm önerileri geliştirme ve ilerlemenin sağlanması
- Proje organizasyonunun oluşturulması, rol ve sorumlulukların tanımlanması
- Proje metodolojisinin ve proje yönetim aracının belirlenmesi
- Projenin yönetimi (proje planının hazırlanması ve uygulanması)
- Tasarım, geliştirme, test planı, kabul testleri, canlıya geçiş, canlı destek aşamalarında kalite güvence sağlanması
Kategori: | Kurumsal Gelişim Danışmanlığı |