Tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak, katma değeri yüksek çözümler..|Uçtan uca öğrenme deneyimi..|Özelleştirilebilir eğitim programları..

Smart Hedefler

Hedef Ne Demektir?

  • Bir kuruluşun,
  • Bir bölüm veya yöneticinin,
  • Bir bireyin,
  • Ulaşmak istedikleri ortak sonuç,
  • Gitmek istedikleri yöndür.

Hedefe Olan Gereksinim

  • İnsanlar olağanüstü sonuçlar elde etmek için bir hedefe gereksinim duymaktadır.
  • Araştırmalar, performans odaklı yönetim uygulamalarının, performansı en az % 30 - 40 artırabileceğini göstermektedir.

Smart Hedef Nedir?

  • SMART hedef, bir hedefin spesifik, ölçülebilir, erişilebilir, amaca uygun ve zamana bağlı olup olmadığını değerlendirmek için kullanılan bir yaklaşımdır.
  • Performansın ölçülmesi ve stratejik hedefe ne kadar ulaşıldığının değerlendirilmesi için SMART hedefler belirlenmelidir.
  • SMART hedefleri belirlemek, hedeflerin daha etkili bir şekilde planlanmasını, uygulanmasını ve değerlendirilmesini sağlar.

Hedef Türleri

İş Hedefleri

  • Görevleri, projeleri, sonuçları tanımlar.
  • İşi ilerletir.
  • Dönemsel hedeflerdir.
  • Belirli zamana kadar tamamlanması gerekli hedefler üzerine yoğunlaşır.

Örnek:

  • 2025 yılı içinde 10 yeni şube açmak.
  • 2025 yılın ilk 3 aylık döneminde 2 yeni ürün çıkarmak.

Süreç Geliştirme Hedefleri

  • Sonuçları üreten süreçlerin nasıl iyileştirileceğini tanımlar.

Örnek:

  • 2024 yılı sonuna kadar, personel görüşme sürecini geliştirerek sonuca ulaşma süresini 30 günden 20 güne indirmek.
  • 2025 yılı sonuna kadar, ürün dağıtım sürecini geliştirerek zamanında eksiksiz ürün teslimat oranını % 70 den % 80’e çıkartmak.

Birey / Ekip Geliştirme Hedefleri

  • Tanımlanan becerilerin nasıl geliştirileceğini belirtir.

Örnek:

  • 2024 yılında, ekip çalışması eğitimi alarak en az 3 ekipte görev almak.
  • Etkili sunum becerilerini arttırma eğitimi almak ve 2024 yılının ilk 3 ayı içinde 2 sunum yapmak.

Performans Ölçümleri

İç Ölçümler

Sürecin kendi performansını gösterir;

  • Cevap verme süresi
  • Çevrim süresi
  • İşlem süresi
  • İşletme maliyeti
  • Verimlilik

Çıktı Ölçümleri

Sürecin çıktısının performansını gösterir.

  • Miktar
  • Zamanında gerçekleşme
  • Hata oranları
  • Standartlara ve tanımlara uyum

Memnuniyet Ölçümleri

Sürecin performansını müşterinin nasıl algıladığını gösterir.

  • Güvenirlik
  • Taleplere cevap verebilme
  • Nezaket
  • İletişim
  • Ödenen paraya karşılık alınan değer
Kategori: Kurumsal Gelişim Danışmanlığı

%10 İndirim Promosyon Kodu ve Güncel Bildirimlerimiz İçin Posta Listemize Abone Olun !

En doğru ve profesyonel çözüm ortağınız olan Grupas Gelişim olarak zamanla yarıştığınızı biliyoruz. Bu nedenle en hızlı kurumsal ve kişisel çözümleri sunuyoruz.

Hızlı İletişim Formu

Grupas Gelişim TPM Akademi hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sizlere daha iyi bir deneyim sunmak için çerezleri kullanıyoruz. Çerezler ile toplanan kişisel verileriniz belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılmaktadır. Çerezler ve Gizlilik