Smart Hedefler
Hedef Ne Demektir?
- Bir kuruluşun,
- Bir bölüm veya yöneticinin,
- Bir bireyin,
- Ulaşmak istedikleri ortak sonuç,
- Gitmek istedikleri yöndür.
Hedefe Olan Gereksinim
- İnsanlar olağanüstü sonuçlar elde etmek için bir hedefe gereksinim duymaktadır.
- Araştırmalar, performans odaklı yönetim uygulamalarının, performansı en az % 30 - 40 artırabileceğini göstermektedir.
Smart Hedef Nedir?
- SMART hedef, bir hedefin spesifik, ölçülebilir, erişilebilir, amaca uygun ve zamana bağlı olup olmadığını değerlendirmek için kullanılan bir yaklaşımdır.
- Performansın ölçülmesi ve stratejik hedefe ne kadar ulaşıldığının değerlendirilmesi için SMART hedefler belirlenmelidir.
- SMART hedefleri belirlemek, hedeflerin daha etkili bir şekilde planlanmasını, uygulanmasını ve değerlendirilmesini sağlar.
Hedef Türleri
İş Hedefleri
- Görevleri, projeleri, sonuçları tanımlar.
- İşi ilerletir.
- Dönemsel hedeflerdir.
- Belirli zamana kadar tamamlanması gerekli hedefler üzerine yoğunlaşır.
Örnek:
- 2025 yılı içinde 10 yeni şube açmak.
- 2025 yılın ilk 3 aylık döneminde 2 yeni ürün çıkarmak.
Süreç Geliştirme Hedefleri
- Sonuçları üreten süreçlerin nasıl iyileştirileceğini tanımlar.
Örnek:
- 2024 yılı sonuna kadar, personel görüşme sürecini geliştirerek sonuca ulaşma süresini 30 günden 20 güne indirmek.
- 2025 yılı sonuna kadar, ürün dağıtım sürecini geliştirerek zamanında eksiksiz ürün teslimat oranını % 70 den % 80’e çıkartmak.
Birey / Ekip Geliştirme Hedefleri
- Tanımlanan becerilerin nasıl geliştirileceğini belirtir.
Örnek:
- 2024 yılında, ekip çalışması eğitimi alarak en az 3 ekipte görev almak.
- Etkili sunum becerilerini arttırma eğitimi almak ve 2024 yılının ilk 3 ayı içinde 2 sunum yapmak.
Performans Ölçümleri
İç Ölçümler
Sürecin kendi performansını gösterir;
- Cevap verme süresi
- Çevrim süresi
- İşlem süresi
- İşletme maliyeti
- Verimlilik
Çıktı Ölçümleri
Sürecin çıktısının performansını gösterir.
- Miktar
- Zamanında gerçekleşme
- Hata oranları
- Standartlara ve tanımlara uyum
Memnuniyet Ölçümleri
Sürecin performansını müşterinin nasıl algıladığını gösterir.
- Güvenirlik
- Taleplere cevap verebilme
- Nezaket
- İletişim
- Ödenen paraya karşılık alınan değer
Kategori: | Kurumsal Gelişim Danışmanlığı |