Organizasyonlarda Yetkinlik Modelinin Kurulması
Organizasyonlarda Yetkinlik Modelinin Kurulması
Kurumlarda strateji, amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için oluşturulan organizasyonel yapılar içinde görev alan rollerin ve pozisyonların (işlerin) sahip olması gereken minimum yeterlilikleri (bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ve seviyeleri) tanımlayan modellere, Kurumsal Yetkinlik Modelleri denilmektedir.
Kurumların ihtiyaç ve beklentilerine özel olarak oluşturulan yetkinlik modelleri; ihtiyaç duyulan işgücü niteliklerinin tanımlanması, mevcut organizasyonun gelişim ihtiyaçlarının tespit edilmesi, organizasyonunun geleceğe hazırlanması, yetenek ve kariyer yönetimi uygulamalarının yürütülmesi başta olmak üzere, farklı süreçlerde önemli bir referans teşkil etmektedir.
Eğitimin Amacı
Bu eğitim; yetkinlik temel kavramları ve kurumsal yetkinlik modeli oluşturma süreçleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı, yetkinlik modeli temelli insan kaynakları uygulamalarının esasları ve pratikleri hakkında farkındalık geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitimin İçeriği
FAZ 1: Yetkinlik Modellemesi Temelleri ve Oluşturma
Yetkinlik Modellemesine Giriş
İş Tanımı ve Analizi
Yetkinlik Modeli Oluşturma Adımları
Yetkinliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Yetkinlik Modelinin İşe Alım Süreçlerine Entegrasyonu
Performans Yönetimi ve Gelişim
Yetkinlik Modelinin İş Kültürüne Etkisi
Sürekli İyileştirme ve Uygulama Örnekleri
Katılım ve Sertifikasyon
Kategori: | İnsan Kaynakları Süreçleri Eğitimleri |
Organizasyonlarda Yetkinlik Modelinin Kurulması Sınıf Eğitimi Süresi: | 2 Gün |
Organizasyonlarda Yetkinlik Modelinin Kurulması Online Eğitim Süresi: | Eğitimin süresi günde 6 saat olacak şekilde toplam 2 gün olarak planlanmıştır. |