SWOT & PASTEL Analizi
SWOT Analizi
SWOT analizi, bir organizasyonun iç ve dış çevresinin kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesine yardımcı olan bir stratejik planlama aracıdır.
Kuruluşun içsel güçlü ve zayıf yönlerini, dışsal fırsatlarını ve tehditlerini belirlemek amacıyla kullanılan bir analiz tekniğidir.
Bu analiz, organizasyonun mevcut durumunu anlamak, rekabet avantajlarını belirlemek ve gelecekteki stratejik kararlar için temel sağlamak için kullanılır.
S - Strength (Kuvvetli Yönler)
W - Weakness (Zayıf Yönler)
O - Opportunity (Fırsatlar)
T - Threat (Tehdit)
İÇ ÇEVRE ANALİZİ
- Mali kaynaklar yeterli mi?
- Teknolojiden yararlanılmakta mıdır?
- Ekipman ve mekan yeterli mi?
- Birlikte çalışma kültürü oluşmuş mu?
- Kurum içi iletişim güçlü mü?
- Geçmiş dönem performansı başarılı mı?
- Hedeflere ulaşıldı mı?
- Neden ulaşılamadı?
DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
- Makro çevre
- Sektörel çevre
- Pazar (faaliyet alanı) konumu ve pazardaki eğilimler
- Mevcut ve potansiyel müşteriler
- Hizmet ve ürünler
- Rakipler / alternatif ürünler
- Teknolojideki eğilimler
- Finans olanakları
- İş ortakları, iş birlikleri
PESTEL Analizi
- PESTEL analizi, bir organizasyonun dış çevresini inceleyen bir stratejik planlama aracıdır.
- Kurumun dışında gerçekleşen, doğrudan ilişki içinde olmayıp kurumun faaliyetlerini ve geleceğini etkileyen unsurların incelenmesidir.
- PESTEL, siyasi, ekonomik, sosyal, teknolojik , çevresel ve yasal faktörleri temsil eden altı ana kategoriye odaklanır.
- Bu analiz, bir işletmenin faaliyet gösterdiği pazarın genel makro-çevresini anlamak, dışsal riskleri değerlendirmek ve stratejik kararlar almak için kullanılır.
Kategori: | Kurumsal Gelişim Danışmanlığı |