AIDA - Satış Modeli
AIDA Satış Modeli
A - Attention (Dikkat)
I - Interest (İlgi)
D - Desire (İstek)
A - Action (Aksiyon)
AIDA
- AIDA satış modeli, pazarlama ve satış ile ilgili stratejik bir yaklaşımı temsil eder.
- AIDA modeli genellikle reklamcılık, pazarlama ve satış stratejilerinde kullanılır.
- AIDA, müşteriye ürün veya hizmeti tanıtma ve satın alma kararı alma sürecini aşamalara bölen bir yöntemdir.
- AIDA, Dikkat, İlgi, İstek ve Aksiyon kelimelerinin baş harflerini temsil eder.
- Bu aşamalar, potansiyel müşterilerin bir ürün veya hizmet hakkında bilgi alırken geçtikleri evreleri temsil eder.
- Bu model, müşteriye ulaşma ve onları satın almaya yönlendirme sürecini anlamak ve optimize etmek için bir rehber olarak kullanılabilir.
AIDA Modelinin Avantajları
Müşteri Edinme Yöntemlerinn Değerlendirilmesi: Mevcut müşteri edinme stratejilerine ilişkin daha geniş bir bakış açısı kazandırır.
Zaman Yönetimi ve Bütçeleme: Daha fazla getiri elde etmek için zamanı ve bütçeyi etkili bir şekilde yönetmenize destek olur.
Pazarlama Faaliyetlerinin Önceliklendirilmesi: Pazarlama çabalarının yorumlanmasına ve bunlara buna göre önceliklendşrme yapılmasını sağlar
Potansiyel Müşterileri Satın Alma Yapmaya İkna Etme: İletişimi iyileştirme ve potansiyel müşterilerileri satın alma işlemini tamamlamaya ikna etmekte başarılıdır.
Kategori: | Dijital Dönüşüm Eğitimleri |