Kaizen - Odaklanmış İyileştirme Eğitimi
Kaizen - Odaklanmış İyileştirme Eğitimi
Japonya’nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı: Rekabetin itici gücü; fiyat, kalite ve servistir. Kaizen, iyileştirme için sürekli iyileştirmeyi öngörür. ‘Kobetsu Kaizen’, ‘Odaklanmış İyileştirme’ demektir. Kaizen hareketi bir kez başladıktan sonra bu gidişi tersine çevirmek artık mümkün değildir.
Katı rekabet ortamında, ayakta kalabilmek için vizyon ve politikalarımız doğrultusunda işgücümüzün topyekûn seferber edilmesi gerekiyor
Kaizen, tüm kurum ve kuruluş çalışanlarının katılımı sayesinde; kalite, maliyet, teslimat, süre, moral ve sağlık, emniyet, çevre performansının el birliği ile sürekli iyileştirilmesidir
Yönetim ve işletme süreçlerindeki kayıpların ekipler halinde analiz edilmesini ve giderilmesini sağlayan bir iyileştirme metodudur.
Kaizen - Odaklanmış İyileştirme Eğitimi Amacı
Kaizen “kai” ve “zen” kelimelerinin bileşimi olup “kobetsu kaizen”, “odaklanmış iyiye doğru değişim” anlamına gelmektedir. Kuruluşlarda iyileştirmeler çeşitli araçlar ve yönetim tarzlarıyla gerçekleştirilebilmektedir. Yapılan iyileştirme konularının nasıl belirleneceği, kayıp yapısı analizi, takım çalışmaları, sunum teknikleri bu eğitim kapsamında örneklerle anlatılmaktadır.
Kuruluşların insan kaynaklarının;
- Sürekli gelişim konusunda eğitilmesi
- İyileştirme yaklaşımı ve Kaizen metodunun enine boyuna öğretilmesi
- Kurum kültürüne uygun iyileştirme yöntemlerinin belirlenmesi
- Başkalarının deneyimlerinden faydalanılması amacı için bir araya geliyoruz
Kaizen - Odaklanmış İyileştirme Eğitimi İçeriği
- Türkiye'de İş Dünyasının Durumu
- Kaizen Tanımı, Bizim İçin Bir Çözüm Olabilir mi?
- Kaizen Yaklaşımının Açıklanması
- Analitik Düşünme
- Problem Çözme Teknikleri
- Karar Verme Teknikleri
- Hata Ağacı Analizi
- Gözlem Yapma, Veri Toplama ve Ölçüm
- 5N-1K Metodu
- Neden-Neden Analizi
- A3 Düşünme/Raporlama, Problem Çözme
- Kaizen Teian Sistemi- BÖS
- Türkiye'de Uygulanan Kaizen Türleri
- Önce Sonra Kaizen Metodu
- Odaklanmış Kaizen Metodu
- Politikaların Açılımı – Kaizen İlişkisi
- Grup Çalışması
Katılımcılar
Üst ve orta kademe yöneticiler, yönetici adayları, mühendisler, teknik personeller
Eğitim İhtiyaçları
Eğitim Salonu, Projektör, Yazı tahtası ve üzerinde kağıtlar (flipcharts), Renkli Kalemler, Çeşitli Renkte yapışkan bantlar, Grup Çalışması için Pano veya duvar hazırlığı (Hazırlanan A4 Kağıtlar asılacak), kağıt yapıştırmak için bant, video görüntüsü için ses sistemi, Katılımcıların gönüllü katılımı.
Kategori: | Operasyonel Mükemmellik Eğitimleri |
Kaizen - Odaklanmış İyileştirme Sınıf Eğitimi Süresi: | 1 Gün |
Kaizen - Odaklanmış İyileştirme Online Eğitimi Süresi: | Günde 6 Saat olacak şekilde 1 gün planlanmıştır. Eğitim zoom uygulaması üzerinden gerçekleşmektedir. |